Content wordt geladen...

nav search share arrow-down download facebook google linkedin mail twitter close arrow-type2 word whatsapp video info home

04. Beeldformule


Foto's

Beelden in het merkboek Den Haag moeten aan de volgende richtlijnen voldoen:

HERKENBAAR HAAGS
Haagse setting | Haagse iconen/gebouwen/omgeving | geen generieke beelden die overal kunnen zijn

REALISTISCH
Afspiegeling van de werkelijkheid; rijk aanbod aan culturen | gewone mensen, representatief | documentair | helder/fris/scherp | niet te geposeerd of geënsceneerd | niet vaag/’fuzzy’ | niet te kunstzinnig | vanuit normaal perspectief op ooghoogte

PERSOONLIJK
Bij voorkeur mensen in beeld (in hun omgeving/activiteit) | niet afstandelijk | geen abstracties | niet te geposeerd/geen portretten | kijker moet het gevoel hebben ‘onderdeel’ van de situatie te zijn

DYNAMISCH
Levendig | niet statisch of saai | niet teveel details

VERRASSEND
Internationaal/rijk geschakeerd/werelds | allure | historie | niet alleen geijkte plekken

*    TECHNISCHE VEREISTEN:
Landscape -  300 pixels per inch (dpi).

VIDEO'S

Voor video’s die ingezet worden voor de promotie van Den Haag, gelden de volgende algemene uitgangspunten:

WOORDMERK
Laat in ieder geval één keer het woordmerk van de stad Den Haag prominent terugkomen in de video. Niet als afzender van de video, maar als herkenbaar element van de stad.

KWALITEIT
De kwaliteit van het materiaal moet zo hoog mogelijk zijn, dus geen opnames gemaakt door mobiele telefoons e.d.

EINDCREDITS
Zorg dat het filmpje altijd minimaal wordt afgesloten met een eindshot van de afzender (“dit is een productie van…”). Beginleader is niet noodzakelijk.

FILMTECHNIEK
Film mensen in hun activiteit en laat ze aan het woord. Dit zorgt ervoor dat de kijker zich meer verplaatst in de video. Film interviews niet te statisch, gebruik korte quotes en neem eventuele gezichtsuitdrukkingen goed in beeld.

GELUID
Gebruik zo min mogelijk voice-overs en zet muziek beperkt in, slechts ter ondersteuning van de video. Vermijd ook teveel en/of te geijkte melodieën.

Vragen?
Neem contact met ons op

Bureau Citybranding